Nov 14, 2011

Bila dah cantik, pakaian pun singkat?


Aku tak tau laa nak kategorikan perempuan-perempuan di dalam gambar ni sebagai apa? Bangang? Tak sedar diri? Tak tau malu? atau apa? Mula-mula masa aku terpandang gambar ni dalam suratkhabar Metro Sabtu lepas, aku tak tau nak cakap apa... rasa macam terang-terang perempuan-perempuan tersebut di perbodohkan oleh pihak satu lagi untuk mengaut keuntungan.

Kadang-kadang cuba kita fikir, kenapa Allah bagi kita sesuatu kejadian? Kenapa Allah jadikan kita Gemuk? kenapa Allah jadikan kita Buruk? kenapa Allah jadikan kita macam-macam... sebab Allah nak kita berfikir secara logik dan rasional. 

Contoh :- Kenapa kita gemuk? agak-agak korang la kan? kalau korang memang body lawa, kurus, cantik macam Fasha Sandha tu... adakah korang akan pakai seksi2? mesti la kot kan? mesti nak kaler2 rambut kan? mesti nak terbukak sana sini kan? itu sebab Allah jadikan kita gemuk supaya kita ada perasaan malu, reti nak tutup aurat, reti nak pakai tudung.. dan sebagainya... ******ini sekadar contoh ye...

berbalik pada gambar di atas, ooo masa ko gemuk reti plak nak tutup2.. bila dah kurus, ketat sana sini.. pakai skirt pendek.. tak rasa ke diri di pergunakan? orang yang buat iklan tu kira apa? kafir? pedulik apa dia kan? janji bisnes masyuk.... 
yang jadi bodoh? orang islam gak.. tak caya? cuba tengok keempat-empat wanita di atas.. semua orang Islam bukan? 

Fikirlah sendiri....


2 comments:

  1. dah terasa diri lawa la tu..tu yg pakai cenggitu...
    tp aduhaiiiiiiiii..kalau aku la kan..malunyaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. kita doakan mereka supaya mereka berubah..sebagai hamba ALLAH kita tak dapat lari dari membuat kesilapan....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...