Sep 3, 2011

Raya yang tak Raya

Selamat Hari Raya semua... Amacam? seronokkah? mestilah seronok dapat jumpa keluarga, sedara mara, kawan-kawan, adik beradik kan? Tahun ni adalah raya yang tak raya bagi aku. Sebabnya, pagi raya pertama ayah zik kena chicken pox. Korang tau la kan kalau dah chicken pox tu macam mana? tak boleh lah keluar rumah. Kena duduk diam2 macam orang pantang bersalin. 

Patutlah masa penghujung Ramadhan tu macam malas je aku nak pergi beli baju raya, malas dan malas. rupanya memang tak beraya. Dan nasib jugak kami tak balik beraya ke Sabah, sebab kalau balik pun, memang rugi, tak boleh nak beraya ke mana2 kan. 
Baju raya pun aku tak abis pakai. sempat pakai sepasang baju kurung di hari raya pertama je. Baju2 lain tak bukak tag harga lagi ni ha... sama jugak dengan baju2 Zik. Sempat pakai sepasang je. Yang lain2 masih tak buang tag harga lagi... hahahahaha kelakar kan. 

Tak pe lah yang penting, Ayah zik cepat sembuh dan sihat. Alhamdulillah, hari ini dah hari kelima, beransur kering cacarnya dan byk keluar satu badan. dah di mandikan dengan air cucian beras, dan di lumur dengan beras yang di tumbuk dengan kunyit hidup. Harap2 jangan lepas ni Zik pulak kena. Harus aku continue cuti lagi ni... hehehehe...



2 comments:

  1. oh.. daniel dulu pon baru kena, jangkit dari pengasuh dia.. kesian kan tgk..

    ReplyDelete
  2. zik belum kena lagi ni mirae... memang kesian kita tengok orang yang sakit... tapi nak buat macam mana... kena lalui gak kan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...