Mar 11, 2010

Perkara-perkara yang menyakitkan hati...

aku kan dah 8 tahun kerja kat ofis ni... sejak 8 tahun ni laaa banyakkkkkkkkkkkkkk sangat perkara2 yang menyakitkan hati.. dan boleh membuat aku rasa tension... dengan sikap2 orang2 kat ofis ni... dah letih laa nak sabar, sabar, sabar, sabar....
Scenario 1
A : eh rin.. how to delete this ha??? u tau tak? u tak tau kan?
aku : delete apa? (tiba2 nak tanya aku.. tengok pun tak apa kebenda dia bebel)
A : ni nak delete nama dari training ni... u tau ke? u tak tau laa ...
(kalau ko rasa aku tak tau... wat pe ko tanya aku... stupid)
Aku : ye laa.. i ni apa tau... tau makan je... (sebenarnya aku tau)
A : ye laa u tau apa.. tau makan tidur, makan tidur je... (bullshit ok)
Aku : siapa ckp i tak tau... mari sini laa i tunjuk how to delete...
(aku buat kan semua, terdiam dia... padahal benda tu budak darjah satu pun aku rasa reti nak buat...)
A : wahhhh u pandai laaa...
Aku : ada aku kesah???
***********************************************
Scenario 2
ada satu caller ni dulu dia ex agent kitorang... so one of the policy holder dia admitted hospital, dia call aku tanya pasal policy... so now policy holder nak discharge esok (friday) mintak suruh sorang new agent laa kasi buat claim semua... tapi dalam masa sama ex agent ni kenal laa dengan sorang agent lelaki ni... so dia nak laa agent lelaki ni take over this policy holder sebab policy holder ni ada lagi 9 policies, tapi tak ada medical card... dan ex agent ni nak rekemen kan policy holder dia beli Medical card...
ex agent : Rin, can u ask the agent to call me hah? because i knew him already... so i want him to take this case...
Aku : ok... (dan aku pun informed la kat agent lelaki ni)
Agent lelaki : hah? why she want me to service this client???
Aku : this client want to buy Medical card... so why not u take this case....
Agent lelaki : ok la nanti i call
(aku pun bagi laa semua detail ex agent tu dgn policy holder tu dan pesan byk kali suruh call)
but this morning... ex agent to call again...
ex agent : Rin, why ***** not call me? it's ok laaa... u ask ***** to call direct to Policy holder... she's waiting now... thank ya...
aku pun call agent lelaki itu.... dan apa dia jawab???
Agent lelaki : y she want me to call her? ask her to call me laa.. dia yang mau saya take over this case.. ask her to call me ....
eh kamon laaa ko nak ke tak nak orang nak beli medical kat ko? so apa ko nak pertikaikan sapa call sapa dulu.... ????
***********************************************************
Scenario 3
my boss... call dari luar... suruh i call 1 agent ni ... ok laa aku pun letak la telefon... nak gi call agent berkenaan laa... tak sampai 3 minit aku letak phone... boss aku call lagi... tanya dah call ke belum agent tu? benda ni berlaki 8-10 kali.... yang agent tu bangang.. aku call ko tak jawab... yang boss ni satu lagi hal... bagi laa aku masa sikit nak call.... ko ingat aku ni robot apa?
tu baru sikit... byk lagi benda2 bodoh berlaku... yang boleh buat aku tension....
tak per laa orang nak kata aku bodoh.. its ok.. but please dont talk to me like i'm stupid... occay...

4 comments:

  1. eehh...baru 3 minit dha tanya balik...
    mmg x bagi mas alangsung..giler ehh...

    tapi kak..lama akak berthn...8 thn tue kak.. :)

    kna tanya aper rahsia akak nie...

    ReplyDelete
  2. kalo aku buat dekkk je.. tambah2 ngan hat yg oerasan tau semua tp bangang cam tapir!

    bos ko tuh, pejam je lee.. dia bayo gaji ko!

    ReplyDelete
  3. AS... mua rahsia??? senang je.. buat bodoh... hahahahah see.. semua cerita2 tu macam cerita bodoh kan?? adoi.. no wonder laa akak pun makin lama makin blur...

    ReplyDelete
  4. Linie... tu laa pasal boss tu aku tak laa kisah sgt.. sebab aku tau dia dah tua.. hahahaha...

    tapi letih laaa.. bila dia ingat dia ada seorang staff yang sama level dgn robocop... how???

    cewah... ada hati nak samakan dgn robocop

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...